hati.

aku tak tau napa Allah buat aku jadi macam ni..,mungkin aku dh bnyak wat silap dengan orang kan.tapi takpa aku redha.hanya Dia saja tau bertapa kecewa n sakit hatinya bila jdi mcm ni.

Aku tengok balik mesej fb aku dan dia.. tarikh yg menemukan kami berdua 14 november 2011. dia memberi salam pada aku, so aku pon layan je la kan..xkan nk mnyombong kan. pada masa tu aku mang xrasa ape2 pon.,and beranggap dia hanya kwn fb saja. so kami pon sembang2.. hampir tiap2 hari dia antar msj fb kt aku.aku rasa macam selesa sgt dgn dia. means NGAM la.. dah makin lama,dia mula bg clue kat aku..yg dia sukakan aku. dia mntx no fon aku.,so aku dgn tanpa rasa ragu2 aku pon bg la..dia gembira sgt,aku pon rasa sgt selesa dengan dia ,sebab dia sgt pndai ambik hati aku. so kami pon asyik bersms,kolling2.
Aku sangat gembira dpt berkawan dgn dia.Hari2 bibir aku tersenyum .
Aku pon rasa xsabar nak jumpa dgn dia, dia kerja jauh nun di kl tuh. aku kt png..humm.. dugaan.sabar jer. so aku pkir bek skype je kan. sng!
So kami pon stat skype pada tarikh 8 december 2011. Dia xdk skype.so aku mntx dia wat le.. 1st time skype aku xrasa trkejut lngsung. sebab hati dh suka kot kan.hehe.aku malu2 dgn dia.hehe dia pon suka. stat pada tu kami hari skype ,kecuali sbtu ahad..mls skype kt uma lampu xclear..heheh :P
sebelum dia g kja,kami akn skype dlu. nk dgaq dia nyanyi,nk tgk muka dia yg suka tnjuk gigi dia yg comel tu..hahha kembang la dia kan.yg best tu setiap hari ada saja nama panggilan aku dia panggil,sunshine la,kurma,parpu,gama,kuih sugi,karipap stadium,super komtar,sirap selasih,gardinea,mee rebus  padang kota..heheh mostly nama makanan..haih.. tapi comel sangat ! aku suka..xpernah org pggil aku cmtu haha..

aku rasa masa tu aku lah yg paling bertuah sebab dapat kenal dia.Dia sgt caring,loving,funny.. otak kami rasa cm ngam sgt. kami dua org suka makan.tapi xleh lwn dia la..dia lagi anaconda, ada ja dia nk mkn.,kesian kt dia sllu kena buli ,buli pe tau.,buli sebut nama2 makann..yela dia dok kl,mne nk sama mknn kt png yg sedap2 ni.So terliuq xabes2.
Dalam hati ni sentiasa terfikir dia ke jodoh aku.Kenapa setiap saat aku asyik teringat kat dia n asyik tersenyum.Dialah org yg buka balik pintu hati ni yg dh lama kosong.Dia ada cakap ngn aku yg dia nak melamar aku sebgai isteri dia.Dalam hati ni tersenyum,dan terima saja.tapi bukan sekarang la..tunggu abis belajar dlu.aku tau dia ikhlas berkawan dgn aku n ikhlas nk trima aku sebagai peneman hidup dia.begitu juga aku.Aku jatuh cinta dengan dia setiap hari.Dan dia janji nak dtg penang n jumpa ngn aku.
Tapi tak semua kebahagiaan tak ada kekecewaan kan?
aku sedar ni kesilapan aku. sebab aku tak bagitau dia,yang aku ni ex-girl sepupu dia.
bukan aku xnak bgtau.,tapi aku takut,takut kehilangan dia.tiada niat lain.
Dia tau pon, sebab ex aku yg bgtau kat dia. ex aku marah , dia xleh trima semua ni,n menghalang hubungan kami. Aku dah bnyk kli ckp kt ex aku, yg ni smua bkn aku yg rancang ,semua ni kerja Allah. kita xdak hak pon nak halang hubungan orang,nak aniayai orang,nak aibkan orang. Aku tawu dia marahkan aku,sebab aku tak terima dia dulu. bukan aku xnak trima ,tapi hati ni kosong kt dia.langsung xdk prasaan. n dh mungkin bkn jodoh kita.
Aku kecewa sgt2 sebab bg aku dia begitu kejam sgt buat kami mcam ni.aku mang xleh nk maafkan dia. sebab aku tak kaco pon hidup dia.bg aku dia sapa nak halang2 ngn sapa aku nk brkwn.? aku hanya EX-GIRL kau saja.bkn bekas bini.Dia ckap aku nak porak perandakan family dia..YA ALLAH..sampai kesitu pemikiran kau ye..,mak aku xpernah ajaq aku rosakkan family orang ok.tolong lah,pkir positif, aku tau kau dengki sebab kau xdpt pe yg kau nak, nak wt pe?smpai bila? Hal ni bg aku kecik saja,tapi skrang dh heboh n jadi hal besar. aku pon xtau mcm mna aku nk explain kt dwang smua. Aku ngn dia skrang dh jadi kwn biasa.pd mulanya aku xleh trima smua ni,now aku redha.,dan berharap Allah makbul kan segala permintaan aku. Kalau ada jodoh xkemana kan.
Now kami still berhubung.,sms,skype kol mcm bsa. cuma keadaan rasa mcm agak kekok n dingin pas pe yg dah jadi ni. sedih sgt. Aku selalu berharap dia n keluarga dia dapat trima aku seadanya. Aku paham dia skrang berada tengah2 n xtau yg mna stu nak pilih.xtau cmna nk explain kt family.n dia plak sepupu rapat. aku xtau plak dia sepupu rapat ngn ex aku tu.
YA ALLAH,napa perlu jadi macam ni, napa bila hati dah syg tetiba jadi mcm ni?
Dugaan demi dugaan aku trima. Tapi yg ni yg paling wat aku rasa sgt down.xtau nak express kan rasa kecewa sedih ni.Cuba korang bayangkan hati yg sedang mekar elok,tetiba orang siram racun? Layu rosak abeh kan? mcm tu la hati aku.Aku harap semua akan kembali pulih,dan berharap pintu hati mereka terbuka tuk trima aku seadanya.AMIN.

Aku nak kamu tawu,yg aku sentiasa cintakan kamu setiap saat.


 Aku pasti semua yg berlaku pasti ada hikmahnya.


Assalamualaikum.


No comments: